Reconocimiento a Perfil Deseable. PRODEP-SEP, a partir de 2016Miembro del Cuerpo Académico consolidado UDG-CA-484 "Estrategias, Competitividad, Gestión del Conocimiento y Sustentabilidad", a partir del 2016 Presidente de la Academia de Mercadotecnia Aplicada, Universidad de Guadalajara, México a partir del 2016 y hasta julio de 2023.Miembro de la Red Internacional de Investigadores en Competitividad, a partir del 2011Miembro del Registro Conacyt de Evaluadores Acreditados, incorporado al Banco Iberoamericano de Evaluadores, a partir de 2014Distinción "Nivel I" en el Sistema Nacional de Investigadores, Conacyt, México (Vigente)Colaboradora Honorífica de la Universidad Complutense de Madrid, España (2009-2020)Distinción "Candidato" en el Sistema Nacional de Investigadores, Conacyt, México (2008-2010)Cátedra Henri Fayol, FCA, UNAM (2008-2010)Candidato al Reconocimiento Distinción Universidad Nacional para Jóvenes Académicos, UNAM por la FCA en 2008 y 2009Doctorado en Economía Internacional y Desarrollo, Sobresaliente Cum Laude, UCM, Spain (2006)
Competitiveness is sustainable only when it considers the three dimensions:environmental, social, and governance. It is especially relevant in face of constant advances. Business development and transformation practitioners and scholars should carefully consider this new and enhanced approach. Thus, the first chapter of this book analyses how companies contribute to the changes in the environme...
Each chapter of this book was based on empirical real-life evidence from enterprises, universities, goverments and institutions. All of thes studied organizations are part of the post covid competitive environment. The authors believe in economic progress in line with innovation, resilience, entrepreneurship and international cooperation between regions, conuntries and corporations.
Se analizan las prácticas sostenibles, con modelos de negocios fundamentados en cambios organizacionales para verificar el rendimiento empresarial dentro de las pymes manufacturadas de la zona metropolitana de Guadalajara, explicando cómo las empresas trascienden del paradigma tradicional de hacer negocios, rumbo a un nuevo mundo con mayores compromisos hacia la responsabilidad social, lo cual ...
Social inclusion and the future of work is for interest to those who expect a critical but positive vision of the times we attend. Experts explain the situation of the organization, institutions and regions according to resilience, creativity and digital innovation for the future of work, social inclusion, and the sustainable development goals (SDGs). SDGs ar considered as the essential guideli...